71. fejezet – interaktív

Írtam a másik blogomban arról, hogy miért veszünk a gyereknek egy autót (mármint azon kívül, hogy soha nincs túl korán elkényeztetni), és ennek kapcsán mindenfajta tanácsot szívesen fogadnék a babakocsiüggyel kapcsolatban (lehetőleg személyes tapasztalatra épülőt). A kritériumaink:

1. Legyen 0. hónaptól használható, minél tovább.

2. Mivel ugyan csicsergős, erdős, kilátásos helyen lakunk, de hegyoldal, kátyús és nincsenek járdák, valószínűleg a sétahelyre is autóval megyünk, szóval legyen travel systemes.

3. Lehetőleg háromkerekű, nagy kerekekkel.

4. Legyen könnyű (sok a lépcső).

5. Legyen egy kézzel összecsukható.

6. Isofix.

7. Lehetőleg minél kevesebb helyet foglaljon összecsukva.

29 thoughts on “71. fejezet – interaktív

  1. vagy isofix vagy travelsystem – amugy a travelsystem semmi erdemi elonnyel nem szolgal, foleg, h kicsi babat nem setaltatunk hordozoban, csak amig muszaj, h abban uljon, szoval vegyetek jofele isofixes autosulest, szvsz romer, minden korosztalyban hibatlan, babakocsit meg 3 kereku, fujhatosat, 3 kerek egymeretu legyen, innentol van mar divat/sznob/kiszerintmiameno vonulat, en quinny, de hat van meg mas eleg kul a fenti szemszogekben

    • mire hazaadják, állítólag (kórháziak szerint) lehet már hordozóban sétáltatni, csak ne abban legyen egész nap. miért legyen fújhatós? miért a vagy-vagy?

      isofix azért lenne jó, mert akkor mindkét kocsiban benne hagynánk az aljzatot, arra könnyebb csak rápattintani az ülést, mint mindig fél kézzel bohóckodni az övvel.

    • Tömörgumis kontra fújható gumis ügyben kerekesszékes vonalról rendelkezem “némi” tapasztalattal – a tömörgumis sokkal jobban ráz – hiába rugózás. Magyar utakon meg pláne:)

    • az általam választott kocsi megfelel sok feltételnek, de nem mindnek… de azért bemutatom 🙂
      1. Legyen 0. hónaptól használható, minél tovább.
      OK. van hozzá ülés, mózeskosár (abban feküdhet is ugye, nem gáz) sportrész. ez utóbbi állat jó nagy, ritka a sorstársai között, és majdnem teljesen fektethető. a majd 4 éves lányom kipróbálta, még belefér 🙂
      2. szóval legyen travel systemes.
      OK
      3. Lehetőleg háromkerekű, nagy kerekekkel.
      négykerekű, de strapabírónak, terepjárónak tűnik (bébi még bent, de azért van tapasztalat, ez kb az 5. babakocsink lesz…)
      4. Legyen könnyű (sok a lépcső).
      OK travel system kat-ben könnyű
      5. Legyen egy kézzel összecsukható.
      OK
      6. Isofix.
      nem az. de van ehhez is talp, ha veszel kettőt, bent hagyhatod a kocsiban.
      7. Lehetőleg minél kevesebb helyet foglaljon összecsukva.
      határeset. viszont, azon kevés váz + sportrészes kocsik egyike (tán egyetlen?), amelyik vázastul csukódik, nem kell szétszedni!
      naszóval.
      ő lenne az. http://brendon.hu/ProductSearch/viewer.aspx?mainmenu=uton&submenu=babakocsi&category=ernyokocsi&brandfilter=B%C3%A9b%C3%A9%20Confort&empty=1&productid=205047&pageno=1&whid=32
      ezzel a mózessel: http://brendon.hu/ProductSearch/viewer.aspx?mainmenu=uton&submenu=mozeskosar&category=mozeskosar&brandfilter=B%C3%A9b%C3%A9%20Confort&empty=1&productid=198581&pageno=1&whid=32
      és ezzel az üléssel:
      http://brendon.hu/ProductSearch/viewer.aspx?mainmenu=uton&submenu=gyerekules&category=hordozo&brandfilter=B%C3%A9b%C3%A9%20Confort&empty=1&productid=170553&pageno=1&whid=32
      tudom, húzós az ára… namindegy, régi színek vannak az outletben általában…

      amúgy, ha ülés, és biztonságos, akkor BBC, Römer, vagy ajajj, a 3. nem jut eszembe 🙂 talána maxicosi? majd valaki biztosan kijavít…

    • A háromkerekűt sokan bebukják, mert abba nem gondolnak bele, hogy a háromkerekű nem tud fordulni. Ergo ha kanyarodni akarsz, akkor megemeled az elejét és úgy lehet irányváltani. Viszont trendin néz ki. Bolygókerék rulez… 😀

    • Több probléma van azzal, amilyet te akarsz. Háromkerekűben szerintem igazán nincs könnyű. Mondjuk az igaz, hogy a háromkerekű tényleg jó nehéz terepen. De miért kellene fél kézzel az üléssel bohóckodni? Két kézzel is be lehet kötni, és nem is nehéz. Mi nem vettünk isofixet, bár lehet ehhez a kocsihoz, ami nekünk van. Nekem az első gyereknél egy nagy mózeses, iszonyat nehéz kocsim volt. És most a másodiknál a legfőbb szempontom az volt, hogy könnyű legyen. Ez tényleg az! Hét és fél kg. http://brendon.hu/ProductSearch/viewer.aspx?productid=174950&pageno=2&whid=25 Bár lehet, hogy ez terepen tényleg nem jó, mi főleg városban használjuk. És nem is drága.

    • Lucia, egyetértek r-rel, szerintem sem sétáltatunk csecsemőt hordozóban. Én 3 hónapos korában raktam bele előszőr, innen is adódik, hogy nagy mózes párti vagyok 7 hónapos koráig használtuk, aztán kinőtte sajnos (még az autóban is abban hordtuk). Akár mit is mondanak a gerincüknek nem tesz jót, sem a hordozó kendő, sem a kenguru…szerintem …
      Aminek nagyon örültem, hogy vázraszerelhetőt választottunk, iszonyú praktikus és könnyű, viszont a kiskerék nem jött be, mindig az az érzésem, hogy egyszercsak szétesik alattunk.

    • Fulyhatós kerekű cuccokhoz mindig adnak vmi gyorsjavító szettet – kb mint ragtapasz, csak masszívabb. Meg ezek azért ha nem konkrétan rajzszögbe v üvegszilánkba tolod bele, nem könnyen lukadnak.

    • én lenni zugolvasó. nekünk cortinánk van: http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=2113,termek_936304,Cam_Cortina_X3_Tris_babakocsi
      imádom. a mózese szuper volt, a hordozót is szeretem nagyon. a sportot mi még nem használjuk. háromkerekű, bolygósítható, a saját tengelye körül könnyedén megpördül(hm.. kispapa :)). nem trendiség miatt választottam, hanem mert pikpakk, egykézzel csukható, nyitható, tömörkerekű. mattiban vettük, akkor ott volt a legolcsóbb.

      maradok továbbra is hű zugolvasótok, puszi a kislegénynek!

    • szerintem brendonba nezzetek el, meseljetek el a vagyaitokat, es tuti hetszentseg, hogy talalnak Nektek olyat, amit akartok, ha ra is szanjatok a penzt.

      amugy a szemelyes tapasztalatokrol:
      – a 3 kereku jo, de csak ha bolygo az elso kerek (letezik ilyen, kb. dupla annyi, mint a normal, de van)
      – ha nem kell tomegkozlekedned, akkor valassz nyugodtan massziv, nehez kocsit, ha egyszer elindult, akkor mar nem kell erolkodni, de ha emelgetned is kell, akkor az legyen az elso, amit kiprobalsz a boltban, hogy elbirod-e (ferjem nagyon jot akart, es meglepett egy fasza, massziv turakocsival, aztan a villamosra meg alig tudtam felszuszakolni)
      – fujhato kereke legyen, ha terepen hasznalod, nem razza ki a kajat a gyerekbol
      – en most a masodikat egyelore hordozoban setaltatom – az elsonek se lett semmi baja tole (se a kengurutol), sot, a hasfajasanak kifejezetten jot tett – de gyereke valogatja, miben erzik jol magukat

    • A tapasztalataimat én is megosztom (bár az enyém se felel meg pár kitételednek, de emlékszem mennyit szenvedtem én is a kiválasztással – és mennyi elvemet adtam fel 😀 ) Szóval nehéz, négy kerekű, de egy kézzel összecsukható, terepre szuper – mi túrázunk a gyerekkel -, a hordozója nem isofixes, de talpa van, szal nem kell kivenni… 0 hóstól használjuk, N. holnapután 9 hónapos és most ülve is nagyon bejön. Ami nekem nagyon tetszett, hogy a mózessel használva nem a tolókar fordítható át, hanem a tető, így nem veszti el a jól irányíthatóságát…
      http://www.babyoutlet.hu/viewer.aspx?productid=146167&groupid=4&mainid=8

    • azert vagy-vagy az isofix es a travelsystem, mert az isofixet tudo ulesek nem tudnak travelsystemet, tehat, ha az isofix prioritas (sztem az, bar a hordozo nalunk se volt az, de csak mert akkor meg nem birt az lenni)
      nagy-fujhato kerekkel remekul lehet lepcsozni, en 44 kilora lefogyva 3 emelet magassagba ugratta fel a babakocsit, gyereket, bevasarlast, lehetett ossz 20 kilo…)
      hordozoban nem lehet setaltatni, a hordozo egy szukseges rossz, autosulesnek valo, gyerek orakat fekve, vizszintben kell toltson, 2 kilos lesz dani, mire hazajut, nyekleni-nyaklani fog a hordozoba, eleg az utazas neki, megfoleg a gerincenek, orakat kirandulni vele csakis fekve
      ja kozbe lattam, h kicsire is ossez akarod hajtani, szoval leirom akkor a sztem tutit, quinny speedi, mozessel, az elso kereke egy mozdulattal leszedheto, ettol kishelyet foglal a vaz
      ja es nincs emlekem az elmult 6 evbol a fujhatos kerek kilukadasara, pedig ez mondjuk a sajat plusz a baratnoim gyerekeit osszeszedve 8 darab gyerek fujhatos kerekkel
      ja es terepen nem lehet menni olyan kocsival, aminek az elso kereke bolygosan mozog, de a speedinek ha nem terepen mesz tudod bolygositni az elso kereket (en ott se, de en bena vagyok:)
      a bugaboo meg jolnezki, de egyszer probalj vele valodi terepen menni, hahahaha:) a 3 kereku-versus-4 kerekure en a hoban kozlekedest tudom elmondani, es eg es fold, a 4 kereku siman bedol
      na mindent elmondtam, most total isofix meg quinny dealernek erzem magam, de nem is, hanem hat a jo megoldas, az jo megoldas:)

    • SZintén Bebe Confort (BBC) hívő vagyok. SZerintem babakocsiban nagyon otthon vannak, variálható, mózes, bepattintós ülés, sportülés, minden. Szuper, könnyen kezelhető, nagyon sokáig jó. Én négy emeletet másztam vele folyamatosan, vállamon a váz, kezemben a hordozóban a babóval. És terepen is bizonyított.

    • Kedves Lucia!
      Sajat tapasztalat:
      1.A tobbfunkcios kocsik kozott igazan konnyu nincs (vigyazat a katalogusokban alt. a csupasz vaz sulyat adjak meg, mozeskosar, ules stb nelkul!!! Tenyleg meg kell emelni a boltban!)
      2.Tenyleg nagy konnyebseg, ha a babakocsira mozeskosarat es autosulesnek hasznalt babahordozot is lehet csatlakoztatni, meg k.. jol hangzik, hogy 3 (4) funkcios,de minderre kb 6 honapig lesz szukseged, az ulokocsit (sportkocsit) viszont lehet hogy 3 eves koraig is hasznalni fogja a gyerek!
      Szoval a mostani eszemmel indulasnak inkabb vennek egy nem tul draga, kozepkategorias tobbfunkciost (pl Peg Peregronak, Graconak vannak ilyenek) Akar hasznaltan is!! Aztan ha mar tud ulni, egy igazan konnyut (Maclaren)
      Nekunk egyebkent Bugaboo Camaleon van: Tok jol iranyithato, kenyelmes, kicsire osszecsukhato, DE: Az osszecsukas- kinyitas nehezkes, mert elobb le kell venned az ulest a vazrol. Az autosulest-babahordozot kulon meg kell venni hozza (plusz penz), es hiaba a legkonnyebbek egyike, meg igy is tul nehez volt miutan a gyerek elmult 6 honapos, ugyhogy fogcsikorgatva vettunk egy Maclarent. Es k… draga. Szoval akkor mar inkabb a Bugaboo-bee: az konnyebb, konnyebben osszecsukhato es olcsobb (viszont nincs hozza mozeskosar)

    • azért a piros kocsitetőn átsütő napfény szerintem nem túl barátságos egy babának.
      az első kocsink piros volt, travel systemes, de nem ezért utáltam, hanem mert nem lehetett könnyen irányítani, két kézzel se.
      szerintem mindenképp próbáld ki egy boltban [a brendonban pl. nagyon segítőkészek az eladók], hogy melyik kényelmes neked. tegyél bele vagy 10 kiló súlyt [vagy 5-öt legalább] és tologasd, emelgesd, próbálgasd az összecsukást, kinyitást.
      szánjál erre bőven időt szerintem, mert nagy hirtelen nem könnyű a legjobbat kiválasztani. nekem nem is sikerült elsőre [hauck shop & drive].
      a másodikat nagyon szeretem [maclaren quest sport].
      azt is megtanultam, hogy ami mindenre jó, az semmire se jó igazán, úgyhogy tényleg érdemes 2 kocsin gondolkozni.
      a bugaboo bee-hez meg van baby nest, ami túl meleg lehet nyárra, de a legdurvább kánikulát úgyis a kórházban vészelte át zé.

    • Akármilyet is választasz most, számolj vele, hogy hamarosan (akár 6 hónapos kortól) használható lesz majd a jóval könnyebb, összecsukható, városi használatra is megfelelő esernyőkocsi.

      Azaz ahogy más is mondta, kalkulálj vele, hogy lesz még egy babakocsitok és még egy kiadás ezáltal.

      Nekünk egy Bébé Confort babakocsink volt/van elsőnek, nagyon szerettem (főleg azt a funkciót, hogy a hordozó minden egyéb nélkül a vázra pattintható, ez az első időben autós kimozdulásnál nagyon jól jött), de a mostani fejemmel lehet, hogy azt mondanám, hordozókendőzöm, és veszek egy esernyőre csukható kocsit, ami teljesen fektethető. (Pedig nekem tényleg fontos szempont volt anno a mózes, mert mi van, ha a baba hason szeretne aludni, meg egyébként is… és én az autós hordozóban soha nem tologattam volna, igaz, mi 2-3 órákat sétáltunk.)

      Nekem a 3 kerék nem tetszik, de ez nem is lényeges – csak már többektől hallottam, hogy nem lehet vele jól kanyarodni.

      Nekem semmi közvetlen tapasztalatom vele, de többgyerekes anyukák javasolták már többször a Jané márkájú babakocsit, ezt is megnézhetitek, hátha van közte olyan, ami bejön.

    • latom vissza kell vonjam a travelsystem nincs isofixel, vuuki ajanlataban van (csak nekem a peg perego nem autosulesgyarto, de ez innentol egy masik vitakerdes),
      autosulest az autosulesgyartotol, sztem:)
      de annak a pegperegonak is kicsik a kerekei terepre, az en ervrendszeremben, nem irigyellek lucia:)

    • Érv a felfújhatós kerék ellen: az unokahúgomat nálunk vidéken, ahol jók az utak mindig a útfélen kell tolni, mert különben nem ráz eléggé, és nem alszik el a drága.

    • Szia! Szintén zugolvasóként…
      Látom nem könnyű a választás, mint sokunknak. Hogy a választékot kicsit bővítsem: nekünk Jané Slalom ( http://www.babycenter.hu/katalogus.php?tid=7 ) babakocsink van, 3 (nagy, felfújható)kerekű. A rossz utakon is beválik, egykezes (közben lehet pl. telefonálni). Amíg a mózes van rajta addig nehéz, a sportkocsi már könnyebb, de akkor sem esernyő-kocsi súlyú és méretű. A mózes és a hordozó is könnyen(egy gombnyomással) akár babástól leemelhető a vázról. Viszont nem isofix-es, övvel kell bekötni. (Ennek ellenére sokszor jó volt, amikor Niki elaludt az autóban, hazaérve kivettük a hordozót és rákettintottuk a vázra, jót aludt tovább). A mózes háttámlája emelhető, így a már kicsit érdeklődő, de nem ültethető 5-6 hónaposnak is egészséges. És a mózes is beköthető autóba. Vicces, de van tárcsás kézi-fékje is.
      Niki nagyon szereti.
      Viszont van egy könnyebb, de 4 (elég nagy)kerekű változat, a Jané Nomád ( http://www.babycenter.hu/katalogus.php?tid=43 ), rossz úton is bejött a barátainknak. Viszont összecsukva ez sem esernyő méret.
      A REBEL hordozója, COCHE mózese ugyanaz mindkettőnek.
      Ha emellett döntenél(vagy bárki), akkor ne hagyd magad rábeszélni a 2in1 mátrix hordozóra (ami hordozó és mózes egyben), annak nagyon rossz a töréstesztje.
      Sok sikert a döntéshez!
      Esetleg még a chicco új 3 kerekes:
      http://www.babyplanet.hu/index.php?pg=market&item_id=CH0506150122
      Vagy a 4 kerekes (nem tudom elég nagyok-e), aminek előre-hátra néző sport ülőrésze van, talpas hordozó, és gondolom az auto-fix azt jelenti, hogy egy gombnyomásra leemelhető és rátehető a vázra.
      Na jó hosszú lett, bocsika.

    • Hordozóban tényleg nem ajánlatos gyerket sétáltatni, ha bealszik (és ez valószínű), akkor túl hosszú neki az az idő, amit nem vízszintben tölt.
      Nálunk mások a terepviszonyok, úgyhogy a szempontok is mások voltak, viszont azt már most mondom (csatlakozva egy előttem szólóhoz), hogy amikor ülni tud, úgyis új, könnyű sportkocsit akarsz majd (a maclaren quest nekünk bejött nagyon, de nem olcsó), ezt is érdemes figyelembe venni az első kiválasztásánál. Tehát kábé 10-12 hónapra fogsz vásárolni, nem többre.
      Ja, r-nek igaza van: a babakocsisok autósülései tipikusan rosszabbul szerepelnek, mint az autósülésgyártók autósülései, jó sok tesztet megnéztem. Sztem Römer. De azért ezt se kell túlparázni…

    • ja, még valami: tökéletes babakocsi _nincs_, ezt többen állítjuk egybehangzóan. valószínűleg tudnának csinálni, csak nem akarnak, hogy sakkban tartsák a vásárlókat: globális összeesküvés.

    • a peg perego kocsik tényleg nagyon jók, viszont az autósülése nem túl biztonságos, és nem túl kéynelmes. nálunk itt esett ki a szórásból, mert mi is mindenképp travel systemet akartunk.
      abban totál egyetértek az előttem szólókkal, hogy az emeber úgyis vesz majd még egy könnyű sportkocsit, amikor agyerek már tud ülni, ebben pl nekünk 100%osan bevált a PP Aria, igaz nem lehet lefektetni teljesen, sőt még csak esernyőre sem csukódik, viszont lapra, nagyon kicsire. és pillekönnyű, hatalmas bevásárlóhálóval. és megáll a lábán, ha be van csukva 🙂 ja, nagyon könnyű nyitni-csukni

      azért ugye majd beszámolsz az eredményről? 🙂

    • Akkor had védjem meg a mundér becsületét. ;o)
      A második és harmadik méretben mi is Römer autós gyerekülést vettünk, tényleg nagyon jók és a 3. méretben tavaly még csak a Römernek volt isofixes ülése. Azomban a tények, tesztek ismeretében és az igényeinket felmérve a O-ás méretben inkább a PP mellett döntöttünk; ülést és babakocsit együtt, akkor még – 5 éve – a PP Veneziát választottuk. Nagyon bevált és többekkel ellentétben kihúztuk egyetlen babakocsival, ráadásul amikor kinőtte a gyermek még tisztességes áron tovább is tudtuk adni, így a drágasága is viszonylagos. Ami az autós ülést illeti szerintem a legnagyobb hátránya a súlya, kb 1 kg-mal nehezebb mondjuk a Römernél és ez ha sokat akarja valaki karon cipelni, tényleg számít. Viszont a Römert nem lehet vázra tenni és tolni – illetve most már talán lehet hozzá külön vázat kapni, na de minek, hiszen emellett babakocsi is kell.
      A teszteken még nem szerepel a PP isofixes változata, csak magában és a bázissal tesztelték. Bázissal mind az osztrák, mind a német autóklub tesztjén 4 csillagos, “sehr empfehlenswert” szintet érte el, ennél jobbat tényleg csak a Römer baby-safe plus isofix. (Feltételezem, hogy isofix-szel legalább ilyen eredményt érne el, ha nem jobbat.)
      A kisebb babáknál nagyon fontos, hogy van-e a az autósüléshez fejszűkétő (ez általában van) és van-e ülésszűkítő (ritkább). Az új PP-hez már egy komplett szűkítőt adnak, amivel lényegesen stabilabban ülenek az egész picikék is.
      És nem, nem vagyok Peg Perego ügynök, csak nálunk tényleg nagyon bevált mind a babakocsi, mind az ülés sőt még az etetőszék is. ;o))))

    • Szia Lucia,

      Nem lehet megúszni, hogy elmenj egy Brendonba, ott tartják a legtöbb és jobb babakocsikat, hordozókat. Tökéletes mindentudó kocsi úgysincs, próbáld ki őket amenyire lehet, toogasd szedd szét, rakd össze stb.

      Én bugaboo cameleon-ról tudok nyilatkozni, ezt használjuk már a 2. gyerekkel, és nem vettünk más babakocsit, csak ezt az egyet, pontosan ezért ruháztunk be ebbe legelőször mert lehetőleg nem akartunk 2-3 babakocsit venni és 2-3x nekifutni a vásárlásnak, válogatásnak, és ugyanannyi pénzt elkölteni mintha 1x vettünk volna egy jót. Sokba kerül, de ha 2-3 kocsit veszel az se jön ki kevesebből. Ez minőség, bírja a strapát, persze ennyi pénzért ez a minimum…, flexibilis, ilyen sok funkcióhoz , amit tud szuperkönnyű, hihetetlen fordulékony, fél kézzel irányítható. Már lehet a Brendonban is kapni, mi még Bécsből hoztuk. A site-ján sok infó van: http://www.bugaboo.com

      Nincs igaza annak aki szerint terepen nem lehet tolni, pont hogy jól lehet ugyanis a 4 kerekéből 2 kicsi, 2 nagy. A mózest/sportülést pedig mind2 irányba rá lehet pattintani a vázra, vagyis ha úgy teszed rá hogy a 2 nagy kereke van elől akkor terepüzemmódban van, ha a kicsik vannak elől akkor városiban.

      Maxi Cosi hordozó adapterrel csatlakoztatható, rövid sétákra, bevásárlásokra, ügyintézésekre, amikor túl sok macera lenne a többnyire úgyis alvó gyereket átpakolászni mózesbe igenis megváltás a travel system. Én sem állítom, hogy fél napokig abban kell tologatni, de 1-2 órát teljesen ok.

      Itt nem külön van mózes, meg külön sportülés, hanem ugyanazon alkatrészeiből először mózest lehet csinálni, utána sportülést, sokféle pozícióba fektethető, az ülések lapos szövetté bonthatók szét, és mosógépben mnden gond nélkül moshatók,ami nem hátrány mikor a gyrek ugye 1 idő után nemcsak ül meg fexik benne hanem eszik-iszik, és nem késsel-villával, sáros cipőben fog benne ülni stb.
      Az összerakás kinyitás is nagyon könnyű, igaz, hogy nem 1 kézzel összecsukható, mert a mózesz/sportülést le kell venni először a vázról.

      Most jött ki a Bugaboo Bee, ami már teljesne egybne van, de azt nem ismerem, és most már nem is fogom. 🙂

      Gratulálok Zoárdhoz, nagyon ügyesek vagytok!

    • Én csak kibicelni jöttem, mert nálunk csak az 1. és a 4. pont volt fontos (nincs autónk), úgyhogy tizenegykétezerből megvettünk egy pierkardigán babakocsit, és boldogok vagyunk vele, mert könnyű, lehet bele pakolni, fullra lefektethető, óccsó és a gyerek is szereti. Szóval nem tudok segíteni. 🙂

Hozzászólás a(z) Zsó bejegyzéshez Kilépés a válaszból